dcamera.pl

Portal ogólnotematyczny

jak zrobić reklamę
Internet Lifestyle

Jak zrobić reklamę swojego biznesu w mediach społecznościowych?

Współczesny biznes w dużym stopniu polega na marketingu internetowym, jednak działania reklamowe w sieci nie są łatwe. Nie każdy wie, jak zrobić reklamę swojego biznesu w Internecie w taki sposób, by okazała się ona skuteczna. Tymczasem wystarczy zastosować się do kilku prostych wskazówek, by cieszyć się sporym poziomem konwersji przy niewielkich kosztach na reklamę.

Wybór platformy a skuteczność reklamy

Zastanawiając się, jak zrobić reklamę działalności w sieci, trzeba przede wszystkim zdecydować się na konkretną platformę społecznościową, a wybór wcale nie jest tu taki oczywisty. Każdy portal społecznościowy posiada bowiem inną demografię, przyciąga inne grupy docelowe. Jeszcze kilka lat temu głównym wyborem wielu przedsiębiorców był Facebook, jednak traci on mocno na popularności, a wiele osób młodych i wykształconych przeniosło się z niego na inne platformy.

Jak pokazują badania, jeżeli zależy nam na pozyskaniu młodych, wykształconych i ambitnych klientów, a także studentów, działania swoje trzeba skoncentrować na Twitterze. Jeżeli głównym odbiorca usług mają być kobiety, najbardziej zaleca się platformy, jakimi są Pinterest i Instagram, przy czym ten pierwszy portal najlepszy jest do promowania fizycznych produktów związanych z życiem codziennym i sferą domową, a także z rodzicielstwem. Świadcząc usługi typu B2B, trzeba przede wszystkim skoncentrować się na portalu LinkedIn.

Z kolei promując produkty i usługi w zakresie stylu życia i sfery życia codziennego, powinno się też być obecnym na Tik Toku i Snapchacie. Rośnie też marketingowe znaczenie grup na komunikatorach, dlatego też należałoby w wielu przypadkach pomyśleć o działaniach na WhatsAppie, czy na Telegramie, który notuje ostatnio gwałtowny przyrost użytkowników w Polsce i na świecie.

Reklama płatna czy organiczne wyniki wyszukiwania?

Zastanawiając się, jak zrobić reklamę biznesu w Internecie, wiele osób nie wie, czy lepiej polegać na organicznych wynikach wyszukiwania na portalach społecznościowych, czy może postawić na płatną reklamę.

Jak się okazuje, znaczenie organicznych wyników wyszukiwania znacząco jednak maleje, gdyż platformy społecznościowe muszą zarabiać, a reklama jest dziś najważniejszym źródłem ich przychodów.

Najskuteczniejsza na portalach społecznościowych jest więc dziś płatna reklama, która jednak nie wiąże się z wielkimi kosztami, a zwrot z inwestycji jest w jej przypadku ogromny, nawet przy bardzo małych inwestycjach w takie kampanie reklamowe.

Powyższe wskazówki dotyczące tego, jak zrobić reklamę w mediach społecznościowych, można uczynić swój biznes opłacalnym i odnieść dzięki temu wielką satysfakcję.