dcamera.pl

Portal ogólnotematyczny

jak promować firmę
Lifestyle Marketing

Jak promować firmę w sieci, by biznes stał się opłacalny?

Prowadzenie nowoczesnego biznesu wiąże się z rozmaitymi działaniami reklamowymi, a marketing w znacznej mierze przeniósł się dziś do sieci, w czy nie ma nic dziwnego, gdyż na reklamę w Internecie stać nawet najmniejsze firmy, jednak jak promować firmę skutecznie, by cieszyć się możliwie jak największą konwersją przy niewielkich nakładach finansowych?

Obecność w wyszukiwarce – reklaqma płatna czy SEO?

Bardzo ważna dla wielu form jest przede wszystkim obecność w wyszukiwarce, a podnieść swoją pozycję w hierarchii wyników wyszukiwania można co najmniej na dwa podstawowe sposoby.

Pierwszym jest reklama płatna, która polega na stworzeniu kampanii, po której opłaceniu od razu widoczne są efekty. W taki sposób po prostu kupuje się widoczność w wynikach wyszukiwania. Rozwiązanie to ma zarówno wady, jak i zalety. Do zalet należy przede wszystkim natychmiastowy efekt i skok konwersji.

Wadą płatnej reklamy jest często jej wysoki koszt, a także to, że strony pojawiające się dzięki niej na szczycie wyników wyszukiwania są oznaczone jako reklama, a więc spora część internautów może im nie ufać, preferując strony, które awansowały w hierarchii wyszukiwania w sposób organiczny, a więc dzięki działaniom SEO.

Wielu mniejszych przedsiębiorców, którzy zastanawiają się, jak promować firmę w Internecie, nie bierze więc pod uwagę płatnych kampanii reklamowych, postanawiając zainwestować w działania SEO. Do ich zalet należy przede wszystkim niski koszt i możliwość samodzielnego przeprowadzenia części działań wchodzących w zakres takiego pozycjonowania, a do wad należy konieczność czekania nawet przez kilka miesięcy, zanim strona w sposób zauważalny awansuje w wyszukiwarce.

Marketing w mediach społecznościowych a opłacalność

Wiele firm jednak koncentruje się nie na wysokiej pozycji w hierarchii wyników wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej, lecz na pozyskaniu znacznego ruchu na swoje strony z mediów społecznościowych. Jak pokazują liczne statystyki, czasami to właśnie media społecznościowe grają najważniejszą rolę w konwersji.

Również i one dają możliwość uzyskania widoczności na dwa sposoby – poprzez awans organiczny i poprzez płatną reklamę. Niestety, sami właściciele platform społecznościowych otwarcie mówią o tym, że implementują na platformach funkcje, przez które znaczenie organicznych wejść na profil spada, a bliska przyszłość prawdopodobnie przyniesie konieczność wykupienia płatnej reklamy, gdyż tylko na niej platformy te zarabiają.

Na szczęście płatne działania w mediach społecznościowych nie wiążą się z dużymi wydatkami, a skutecznej konwersji kilku, czy kilkunastu, osób można dokonać już przy bardzo małym budżecie wynoszącym kilkadziesiąt złotych. Jest to doskonała wiadomość dla biznesów najmniejszych, dla których nawet jeden nowy klient może oznaczać znaczny wzrost dochodów.

Jak najbardziej warto więc zastanowić się, jak promować firmę w Internecie i wybrać takie narzędzie, które zapewni maksymalną skuteczność przy niewielkich nakładach finansowych.