dcamera.pl

Portal ogólnotematyczny

Recenzje i opinie online: Jak zarządzać reputacją lokalnej firmy
Lifestyle

Recenzje i opinie online: Jak zarządzać reputacją lokalnej firmy

Czy zdarzyło Ci się szukać w Internecie opinii na temat jakiejś firmy albo recenzji jakiegoś produktu?  A może to opinie były katalizatorem decyzji zakupowej? No właśnie. Tak samo sprawdzają Twoją firmę potencjalni klienci. Co zrobić, by mieli dobre zdanie właśnie o Twoim biznesie? I czy to naprawdę kluczowe? Czytaj dalej, a dowiesz się dlaczego opinie mają tak duże znaczenie. Poznasz też kilka przydatnych strategii budowania właściwej opinii online.

Recenzje i opinie online – co to i gdzie się znajduje?

Są to po prostu oceny Klientów dotyczące firmy, usług, produktów, obsługi. Gdzie można je znaleźć? Wszędzie. W Google, social mediach, na platformach zakupowych, w komentarzach, na stronach www. Opinie łatwo wstawić i gdy są dobre “robią robotę” na rzecz lokalnego biznesu.

Opinie konsumenckie – dlaczego są ważne dla lokalnych biznesów?

To proste. Pomagają zarabiać i utrzymać się na rynku:

  • Stanowią źródło informacji. Opinie osób, które zetknęły się z produktem czy usługą, są postrzegane jako sprawdzone i rzetelne. Konsumenci bazują na wiedzy innych osób.
  • Budują zaufania. Ludzie wierzą w dowód społeczny. Łatwiej jest zaufać lekarzowi, który ma 50 zweryfikowanych opinii i potwierdzone sukcesy w leczeniu niż anonimowemu medykowi z wizytówki.
  • Są katalizatorem decyzji zakupowych. Konsument czuje, że zna produkt i może go nabyć bez ryzyka.

A jak to wygląda od strony biznesowej?

  • Dobre opinie potwierdzają obiecaną przez firmę jakość i przyciągają nowych klientów.
  • Dzięki recenzjom wzrasta sprzedaż, co przekłada się na większy dochód i stabilną pozycję na rynku (długofalowe zyski)
  • Opinie podpowiadają firmie, co można poprawić w ofercie, jakie dodatkowe produkty wprowadzić. Prowadzi to do rozwoju marki.

Przypominacz: pamiętaj, że nie stoi za tobą korporacja i cała machina reklamy, PR i prawników, którzy załatają ewentualną dziurę w reputacji Twojej firmy. Warto zadbać o dobry feedback.

Strategie zarządzania reputacją online

Skoro już wiesz, że opinie konsumenckie są tak ważne, to warto znać kilka strategii, które pomogą utrzymać pozytywny wizerunek.

  • Twoja firma powinna kojarzyć się z wysoka jakością i mieć coś charakterystycznego, co ją wyróżnia. Nie ma wymówek. Pamiętaj, że gdy klienci są zadowoleni, zazwyczaj nie zostawiają opinii. Gdy dostaną coś ponad oczekiwania lub coś odmiennego, ciekawego – wtedy raczej napiszą. Gdy są niezadowoleni i rozczarowani – na pewno się tym podzielą. Wniosek? Jakość, jakość i jeszcze raz jakość.
  • Aktywnie zbieraj opinie. Otwarcie proponuj klientom o wystawianie opinii na Google czy Facebooku. Testymoniale są bezcenne. Możesz zamieścić na stronie przydatny e-book, który klient dostanie za kilkuzdaniową opinię.
  • Szybko reaguj na opinie. Zarówno na dobre jak i negatywne. Na te drugie nawet szybciej. Nie udawaj, że nie istnieją. Nie kasuj. Spokojnie i merytorycznie odpowiedź na ewentualne zarzuty. Będziesz postrzegany jako osoba budząca zaufanie.
  • Monitoruj na bieżąco recenzje i opinii, żeby nic Ci nie umknęło. Prześledź dostępne na rynku narzędzia online, które ułatwią to zadanie.
  • Bądź autentyczny. To zresztą jeden z obecnych trendów 🙂 Pokaż, jak wygląda praca w twojej firmie “od kuchni”. Wstaw w SM video jak pracujesz. W postach i na blogu zaznacz, czym się kierujesz i jakie są twoje wartości.
  • Daj się poznać. Badania dowodzą, że znacznie częściej kupuje się od tych, których się już zna. Zadbaj o rozpoznawalność w świecie online.

Jak widzisz w temacie recenzji i opinii masz całkiem spore pole do manewru. A może chcesz się dowiedzieć jak zaplanować działania marketingowe i przygotować się do promocji Twojego biznesu? Zajrzyj na stronę: https://pragmago.tech/pl/porada/jak-skutecznie-promowac-firme-na-rynku-lokalnym-w-internecie-i-offline/.

Opinie i recenzje w sieci, to krok do sukcesu w biznesie. Dlatego działaj aktywnie i inwestuj w doskonałe doświadczenia odbiorców. Pozwól swojej firmie zabłysnąć w świetle pozytywnych opinii i przekonaj potencjalnych klientów, że będą w dobrych rękach.

Materiał zewnętrzny